Debat sobre el programa Clic.
Avui hem fet el primer debat de grup classe partint de les aportacions de cada grup, el qual explicava allò que havia extret de les lectures i vídeos proposats al Moodle. Així, s’han derivat idees ben interessants a partir de les presentacions.
En el nostre cas, el meu grup hem explicat la crítica d'Alejandra Bosco sobre el programa Clic. El text tracta d’aquest programa d’ordinador, el qual totes les membres del grup hem utilitzant excepte la Carme que és de Menorca i diu que ella a la seva escola no l’utilitzava. Sabíem que teníem l’oportunitat de resoldre els problemes i exercicis acudint a la prova i l’error. La manera de presentar les activitats influeix en l’interès o la motivació dels alumnes.
Gracies a aquesta crítica, ens adonem que el fet d’utilitzar el mecanisme de la prova i error no ens ajudava a aprendre, sinó que només ens facilitava la feina per acabar abans. Aquest programa avarca totes les competències que es presenten al currículum escolar i les assignatures que aquest conté. Ens adonem també que el potencial d’aprenentatge pot ser inferior ja que el programa no força els alumnes a pensar, sinó que només associem sense parar-nos a pensar. L’alumne selecciona problemes que aporta el programa, excepte alguns exercicis que consistien en omplir buits per nosaltres mateixos.
Ens ha sorprès molt que el Clic és el programa més utilitzat a Catalunya en l’educació primària ja que és un programa barat i simple. També és un programa de fàcil utilització on el treball dels docents és mínim i s’aprofita molt l’espai i temps escolar. A més és un programa que no estimula la creativitat i l’ingeni a l’hora de fer l’exercici.
El clic s’usa per dur a terme activitats de casi totes les àrees del currículum. Veiem que aquest programa és un exemple de com s’utilitzen les TIC a les aules, potser el més popular i del qual es pot fer un analitzi per reconèixer els aspectes positius i negatius a millorar per a potenciar els aprenentatges dels alumnes amb les tecnologies.
Per tal de provocar el debat, hem plantejat varies qüestions: Com ha de ser un programa informàtic per a que els infants reflexionin sobre els conceptes?
Com plantejar l’activitat per a que els alumnes reflexionin i no utilitzin el mètode prova-error?
Es seguirà utilitzant el Clic en un futur a les aules? Se li faran modificacions?
El debat ha estat molt interessant i ens ha ajudat a percebre les visions de les nostres companyes.
En conclusió, i pensant en la seva aplicació a l’aula, el Clic és una eina que respon a la necessitat de treballar les TIC a l’aula i que a la vegada es treballen de manera intercurricular les diferents àrees de coneixement. La lectura ens transmet que els professors tenen poca formació per a treballar amb els ordenadors i el Clic apareix com un programa que es fàcil d’usar i que tots els mestres s’atreveixen a fer servir a classe.
Per últim, aquestes webs són interessants per tal d’aprofundir en el tema:
http://clic.xtec.cat/es/jclic/curs.htm
Entrevista amb Francesc Busquets sobre les tecnologías en el aula: http://www.educared.net/softwarelibre/entrevistas/respbusquets.html
0 comentarios:
Publica un comentari a l'entrada